Connect with us

Élet meghosszabbítás – Anti Aging Magazin: Öregedés visszafordítás kutatások, hírek, gyógyszerek – élj örökké fiatalon, egészségesen!

4+1 életvezetési tanács a lassú és kiegyensúlyozott öregedésért

Életmód

4+1 életvezetési tanács a lassú és kiegyensúlyozott öregedésért

Bizonyára a legtöbbünk környezetében előfordul olyan rokon vagy ismerős, aki 10-15 évet szemrebbenés nélkül letagadhatna a korából. Bár igaz, hogy a genetika meghatározó az öregedésben, az csupán csak egy tényező, ami szerepet játszik annak mértékében.

Valójában az életmód, az életszemlélet és a táplálkozás sokkal nagyobb mértékben befolyásolja az öregedés biológiai folyamatait, mint azt legtöbben hinnénk. Néhány igazán egyszerű változtatással bárki előtt nyitott az út a kecses öregkor eléréséhez.

1. Alvásnapló vezetése

Bizony, a vitalitással teli idős kor, a bőr rugalmasságának megtartása nagyban függ a jó minőségű alvástól. Mathew Walker, a Kaliforniai Egyetem pszichológiai és idegtudományi professzora egy publikációjában aláhúzza, hogy szinte minden betegség ami a későbbiekben halálhoz vezet szoros összefüggésben van az alváshiánnyal. Szakemberek szerint optimálisan 7-9 órát érdemes napi szinten csukva tartani a szemet, alvási szokásainkat ajánlatos naplózni is.

2. Stresszhelyzetek kerülése

Dr. Owen Wolkowitz, a San Francisco Egyetem pszichiátria professzora által vezetett kutatócsoport kimutatta, hogy a depresszió és a stressz megrövidíti a DNS-t védő telomereket, ezáltal nő a kockázata az életkorral összefüggő betegségek megjelenésének.

3. Táplálkozás

A zöldségek és gyümölcsök olyan nyomelemeket, antioxidánsokat és vitaminokat tartalmaznak, amik elengedhetetlen forrásai az ifjúkori vitalitás megőrzésének. Csupán egy csésze kelkáposzta 12-szeresét tartalmazza a napi ajánlott K-vitamin fogyasztásnak, ami megvéd a szívbetegségektől és a csontritkulástól.

4. Szociális kapcsolatok

A barátok nem kizárólag az életünket gazdagítják, de jó hatással vannak az egészségünkre is. Egy kutatás arra jutott, hogy a pozitív érzelmű szociális kapcsolatokkal rendelkező embereknek általában alacsonyabb a vérnyomásuk és ritkábban alakul ki gyulladás a szervezetükben.

+1. Cukor elhagyása

Az Amerikai Orvosi Szövetség tanulmánya szerint a túlzott cukorfogyasztás növeli a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálozás kockázatát. A cukor bontása B1 vitamint von el a szervezettől, aminek hiánya ingerültséghez, stresszhez és kimerültség érzéséhez vezet. Optimálisan a napi energiabevitelnek csak mintegy 10 százalékát szükséges cukorból fedezni.

Forrás: theguerrilladiet.com

Hozzászólok

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek innen: Életmód

Maradj Velünk Kapcsolatban!

Népszerű

Rovatok

Címkék

Fel