Connect with us

Élet meghosszabbítás – Anti Aging Magazin: Öregedés visszafordítás kutatások, hírek, gyógyszerek – élj örökké fiatalon, egészségesen!

Az 5 leghasznosabb tipp a hosszú és egészséges élet eléréséhez

Életmód

Az 5 leghasznosabb tipp a hosszú és egészséges élet eléréséhez

Jelenlegi tudásunk szerint az öregedésnek két jól megfogható kiváltó oka létezik, ez a genetika és az általános életmódbeli szokásaink. Kétségtelen, hogy a közeljövőben az előbbi okot is képesek leszünk kezelni, az életmódváltást azonban akár holnaptól is elkezdhetjük.

Dr. José Serres, a spanyol Öregedésgátló Orvoslás és Hosszú Élettartam Társaság (SEMAL) elnöke szerint nem az éveink számának gyarapítása kellene, hogy célként a szemünk előtt lebegjen, hanem a leélt évek életminőségének javítása. A szakember szerint ennek 5 kritikus, ám jól meghatározható mozzanata van.

1; Fogyókúra

Több kutatólaboratórium is bizonyította az évek során, hogy a kalóriakorlátozás kifejezetten jó élettani hatásokkal rendelkezik, sőt egyenesen növeli a várható élettartamot. A vizsgálatok egereken és más állatmodelleken is igazolták, hogy a kevesebb táplálékbevitel hosszabb életet eredményez, így a mértékletesség igencsak fontos.

A mediterrán étrend az egyik legegészségesebb választás lehet, mert kevés húst, de rengeteg zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz, ugyanakkor kerüli a magas alkoholtartalmú italokat.

2; Testmozgás

Az egészséges állapot fenntartásához nem szükséges olimpikonná válni, napi 30-45 perc mozgás tökéletesen elegendő. A gyakorlatok intenzitása függ a fizikai állapottól és az életkortól. Vannak olyanok, akiknek meg kell elégedniük napi 30 perc könnyed sétával.

3; Stresszkezelés

A stressz markánsan terheli az egész szervezetet, és olyan „rossz” hormonok termelődését fokozza, súlyosbítja, mint a kortizol vagy az inzulin-kiválasztás. Ezen hormonális kiürülések sorozata ugyanis fokozza az öregedési folyamatokat.

4; Az alvás minősége

A melatonin, azaz az alvási ciklust irányító hormon kiválasztásához nyugodt, sötét körülmények szükségesek. A melatonin jelenléte nélkül alvászavarok léphetnek fel, ami szintén a hosszú élet esküdt ellensége.

5; Hormonális kontroll

Ahogy öregszünk, az olyan létfontosságú hormonok, mint a tesztoszteron, az ösztrogén, a progeszteron vagy a növekedési hormon termelődése csökken, az élettanilag káros hormonok termelődése ugyanakkor fokozódik. Ezért az életkor előrehaladtával érdemes lehet rendszeresen felkeresni egy szakembert, és ellenőriztetni a hormonháztartást, mert a háttérben akár komoly betegségek is állhatnak.

Forrás: koko.news

Hozzászólok

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek innen: Életmód

Maradj Velünk Kapcsolatban!

Népszerű

Rovatok

Címkék

Fel