Connect with us

Élet meghosszabbítás – Anti Aging Magazin: Öregedés visszafordítás kutatások, hírek, gyógyszerek – élj örökké fiatalon, egészségesen!

Hogyan táplálkoznak az extrém hosszú életű emberek?

Élelmiszerek

Hogyan táplálkoznak az extrém hosszú életű emberek?

Még ha a genetika kulcsszerepet is tölt be az emberi élettartam hosszúságában, akad a Földön néhány olyan népcsoport, melynek tagjai kifejezetten a táplálkozásnak köszönhetően élik meg akár a százéves kort is.

A görög Ikária, a japán Okinava vagy az Olaszországhoz tartozó Szardínia közös pontja, hogy lakói között nem ritka a centenárium ünneplése. Íme öt étkezési szokás, ami bizonyítottan összefügg a hosszú élettel.

Elegendő zöldség- és gyümölcsfogyasztás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni ennek fontosságát, ennek ellenére számos kutatás támasztja alá, hogy a felnőtt lakosság mindössze 10 százaléka fogyaszt napi rendszerességgel megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt.

Miért fontos? Egy a British Medical Journalban megjelent tanulmány szerint a zöldség- és gyümölcsfogyasztás csökkenti az olyan halálozás rizikófaktorok kialakulását, mint például a szívbetegség. Szakemberek szerint minden nap ötféle zöldséget és ötféle gyümölcsöt kellene fogyasztanunk.

Diófélék preferálása

Pótolhatatlan élettani hatásait figyelembe véve a dió az egyik leghatékonyabb élelmiszer a hosszú életért folytatott küzdelemben.

Egészséges zsírsavakat, növényi fehérjéket és rostokat tartalmaz, emellett bővelkedik antioxidánsokban, vitaminokban és kulcsfontosságú ásványi anyagokban. Tökéletes kálium- és magnéziumforrás, nem csoda, hogy egyesek az élet elixírjének tartják.

Húsmentes napok beiktatása

A bevezetőben említett hosszú életű ikáriai, okinavai illetve szardíniai emberek közös vonása, hogy húst igen ritkán, átlagosan havonta ötször fogyasztanak. Étrendjük azonban bővelkedik hüvelyesekben, gyakran kerül az asztalra bab, lencse, borsó és csicseriborsó.

Mediterrán étrend

Kicsit összerántva az eddig elhangzottakat eljutunk a tökéletes mediterrán étrendhez. Magas zöldség- és gyümölcsfogyasztás, diófélék, teljes kiőrlésű gabonafélék, halak, telítetlen és esszenciális zsírsavak, korlátozott húsfogyasztás.

A kutatások szerint a mediterrán étrend jó hatással van a DNS-láncok végén elhelyezkedő telomerek hosszúságára, ami végső soron a magas élettartam kulcsa.

Zöld tea

Számos tanulmány kimutatta, hogy a zöld tea hatékonyan veszi fel a harcot a kardiovaszkuláris elváltozásokkal, a rákkal, a diabétesszel, az elhízással és az Alzheimer-kórral.

Forrás: health.com

Hozzászólok

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek innen: Élelmiszerek

Maradj Velünk Kapcsolatban!

Népszerű

Rovatok

Címkék

Fel