Connect with us

Élet meghosszabbítás – Anti Aging Magazin: Öregedés visszafordítás kutatások, hírek, gyógyszerek – élj örökké fiatalon, egészségesen!

Hogyan védekezhetünk az öregedés ellen vitaminokkal? A tudósok szerint könnyedén, ha odafigyelünk!

Élelmiszerek

Hogyan védekezhetünk az öregedés ellen vitaminokkal? A tudósok szerint könnyedén, ha odafigyelünk!

Egy átlagos étrend sajnos még mindig túl sok húst, erősen feldolgozott gabonaféléket és rengeteg készételt tartalmaz, bennük tartósítószerekkel, ízfokozókkal, aromákkal, színezékekkel. Ez a modern táplálkozás a káros anyagokból a biztonságosnál jóval többet, a hasznos anyagokból pedig a kelleténél kevesebbet biztosít az ember számára.

Dr. Jeffrey Blumberg egyetemi kutató a táplálkozás és az öregedés közti összefüggést vizsgálja. Szerinte az olyan gyakori panaszok, mint a fáradtság, a koncentrációs problémák, az egyensúlyzavarok és a fájdalmak tipikus jelei ugyan az öregedésnek, de lehetséges, hogy tápanyaghiányos állapotok váltják ki őket. A kutató állítja, egyáltalán nem törvényszerű, hogy az életkorunk miatt öregnek érezzük magunkat. A probléma inkább az étrendünkben lehet.

Az egyik legfontosabb tápanyag a B12-vitamin. Ez az idegrendszer működését és a vörösvérsejtek termelődését segíti elő. Az idő múlásával a gyomor egyre kevesebb olyan fehérjét termel, ami segíti a B12-vitamin felszívódását, így kevesebb tud hasznosulni belőle a szervezetben. Ha valaki savlekötőt is szed, ahogyan az az időseknél gyakori, csak még tovább ront ezen a helyzeten.

Ennek a következménye az, hogy az Egyesült Államokban az 50 évesek 25%-a B12-vitamin hiányban szenved. 75 éves korra ez az arány 40%-ra nő. A többség nem is tud róla, de a vitaminhiány tüneteivel nap mint nap szembesülnek, mint az állandó kimerültség, az ízületi fájdalom, a kéz és a láb bizsergése, az emlékezetkihagyás és a különböző fájdalmak. A problémát megoldhatják az egészséges ételek, de leginkább a vitamin készítmények, mivel ezekből a B12-vitamin nagyobb mértékben szívódik fel, mint a táplálékból.

A másik nagyon fontos tápanyag a D-vitamin. 70 év felett a bőr D-vitamin termelése 60%-kal csökken. A napvédő krémek használata és a napfény hiánya is csökkenti ennek a vitaminnak a mennyiségét. A 60 év felettiek kb. 25%-a D-vitamin hiányos, ami fokozott csonttöréshez és daganatos betegségek kialakulásához vezethet. Az egészséges ételek azonban itt is segíthetnek, főként a zsírszegény tej, a tengergyümölcsei és a zöld leveles zöldségek, de multivitamin formájában is pótolhatjuk a szükséges D-vitamint.

A kalcium szintén nélkülözhetetlen tápanyag. Tévhit, hogy csak fiatalkorban van rá szükség, mikor a csontok még fejlődésben vannak. Valójában 50 éves kor felett a nőknek és a férfiaknak jóval több kalciumra van szükségük, mint korábban, mivel ekkortól kezdve kevesebb szívódik fel belőle a szervezetben. 10 idős emberből 9-nél mutatható ki kalciumhiányos étrend, sokan pedig ezt multivitamin készítményekkel sem pótolják. A kutatások szerint pedig már a legolcsóbb pezsgőtabletták is ideálisak volnának erre a célra.

Forrás: https://www.rd.hu/Vitaminokkal_az_%C3%B6reged%C3%A9s_ellen

Hozzászólok

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek innen: Élelmiszerek

Maradj Velünk Kapcsolatban!

Népszerű

Rovatok

Címkék

Fel