Connect with us

Élet meghosszabbítás – Anti Aging Magazin: Öregedés visszafordítás kutatások, hírek, gyógyszerek – élj örökké fiatalon, egészségesen!

Létezik-e a tökéletes étrend a hosszabb élet eléréséhez?

Élelmiszerek

Létezik-e a tökéletes étrend a hosszabb élet eléréséhez?

Rögtön az elején röviden és tömören megválaszolva: nem. Minden ember biológiája, szervezete, esetlegesen kialakult betegsége más és más, épp ezért eltérő étrendre is van szüksége. Belátható, hogy például egy fizikai munkásnak magasabb kalóriabevitelre van szüksége, mint egy irodai dolgozónak.

Tökéletes, egyöntetűen alkalmazható étrend ugyan nem létezik, de akad sok élelmiszer, aminek pozitív élettani hatása klinikailag igazolt. Emellett pedig érdemes néhány szót emelni a kerülendő, úgynevezett piros zászlós szokásokról, amik egyenesen károsak az emberi élettartam vonatkozásában.

Tápanyaghiány és túlzott tápanyagbevitel

Magától értetődik, hogy a túlzott tápanyagbevitel (főleg cukor és zsír) túlsúlyhoz, szív- és érrendszeri megbetegedéshez vagy diabéteszhez vezethet. Azonban a manapság divatos kalóriakorlátozás is visszaüthet, ha nem figyelünk elégé.

A teljes kiőrlésű gabonafélék, a hüvelyesek és a zöldségek-gyümölcsök kiiktatása az étrendből csökkenti a szervezet rosttartalmát, ami pedig szükséges a bél és a szív egészségének fenntartásához. A tejtermékek visszaszorítása pedig hosszabb távon megnehezíti a kalcium, a D-vitamin és a foszfor igényének kielégítését.

A szénhidrát üzemanyagként szolgál az agynak. Az összpontosítás és koncentráció hiánya növeli az idősebb korosztály körében az elesés, így a csonttörés és az izomhúzódás kockázatát. A jó minőségű, összetett szénhidrát nem a szervezet ellensége, sőt kifejezetten szükség van rá!

Az evolúció természeténél fogva az emberi test – felkészülve az ínséges időkre – zsír formájában elraktározza a bevitt felesleget. Egy hirtelen, időszakos diéta azt eredményezheti, hogy amikor a szervezet újra megfelelő mennyiségű táplálékhoz jut, azonnal helyreállítja az egyensúlyt, azaz raktározni kezd.

Nem árt számolni azzal sem, hogy az étkezési szokások megváltoztatása érzelmi-mentális stresszt okozhat a szervezetnek, ami hangulatváltozásokhoz, végső soron depresszióhoz vezethet. Ez leginkább abban az esetben fordulhat elő, amikor az elvárt vagy megcélzott karcsú derék hosszú koplalást követően sem akar kitűnni az úszógumi alól.

Ebben az esetben érdemes felvenni a kapcsolatot egy táplálkozási tanácsadóval, aki megfelelő szakmai útmutatást adhat a nehéz időszak átvészelésére.

Forrás: chicago.suntimes.com

Hozzászólok

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek innen: Élelmiszerek

Maradj Velünk Kapcsolatban!

Népszerű

Rovatok

Címkék

Fel