Életmód
Paul Irving szerint mindenkinek fel kell ismernie az idősebb korosztályok erejét
A Milken Intézet Öregedési Központjának elnöke, illetve a USC Leonard Davis Gerontológiai Iskola tudósa hangsúlyozta: Itt az idő, hogy ne csak az öregedés okozta kihívásokról, de a benne rejlő izgalmas kilátásokról is elkezdjünk beszélni. Irving szerint ebben a vállalkozásoknak, a médiának, de az egyénnek magának is hatalmas felelőssége van.
Az öregedésre való felkészülés egyik legnagyobb kihívása – fogalmazott a központ vezetője –, hogy kevesen beszélnek a korosodás fogalmáról, pedig az minden egyes ember életének a része.
Helyes életmód, lehetőség szerinti rendszeres mozgás, egészséges táplálkozás, stresszmentes életvitel – ezek azok a fő témakörök, amikről rendszeresen konzultálni kellene az idősebb korosztály képviselőivel az egészség fenntartásával összefüggően.
Különböző a nemünk, az etnikai hovatartozásunk, a vallásunk, a kultúránk, ám egy valami mindannyiunkban közös: mind öregszünk. Mégis, az emberek erről a témáról valahogy kevesebbet beszélnek a szükségesnél, és nem is készülnek fel rá megfelelő módon – hangsúlyozta Irving.
Hatalmas károkra képes a negatív ábrázolás
A tudós beszélt róla, hogy felmérhetetlen károkat okoz az öregedésről való negatív képábrázolás, és a körülötte kialakult sztereotípiák csak tovább rontanak a helyzeten. A filmkészítőknek, a televíziós- és reklámszakembereknek nagyobb figyelmet kellene fordítaniuk ezeknek a káros hatásoknak az elhárítására, illetve a tipizálás felszámolására.
Az idős emberek ugyanolyan sokszínűek és ugyanolyan problémákkal kell megküzdeniük, mint a többi korosztálynak. Azt gondolom – folytatta Irving –, hogy Hollywood igen fontos szerepet játszhat ennek a feldolgozásában, illetve a hozzáállás megváltoztatásában.
Az emberi élettartam növekedésével az idősebb felnőttek a teljes népesség egyre nagyobb százalékát teszik ki. Ez pedig jelentős hatást gyakorol mind a munkaerő-, mind pedig a fogyasztói piacra is. Irving szerint a vállalkozóknak muszáj lesz elismerniük az idősebb munkavállalók értékeit, illetve potenciális vásárlóerejét is.
Legyen szó a humánerőforrásról vagy a kereskedelemről, az adatok napnál is világosabban mutatják, hogy az idősebb korosztály határozottan jelen van a piacon, és jelenlétük az idő múlásával egyre csak duzzadni fog.
Forrás: gero.usc.edu
